Beslenmede Bayat Öneriler – II

Bazı besinler işlemedikleri suçların cezasını çekiyorlar…

YAZI: Matthew G. Kadey FOTOĞRAFLAR: John Kelly

Bazen beslenmeye gayet yanlış açılardan baktıkları için bazı beslenme uzmanlarına kızıyoruz. Mesela yıllarca kreatinin bir steroid olduğunu ve proteinin böbrekler için zararlı olduğunu söylediklerinde olduğu gibi… Adil olmak gerekirse, televizyonda konuşan insanların, bir işin özüne yönelik öğütlerde genellikle doğruyu söylediklerine katılıyorum. Yani kim akşam yemeğinde tabağımızı daha çok sebze ve daha az patates kızartması ile doldurmamız önerisine karşı çıkabilir ki? Fakat bazen hakikaten ölçüyü kaçırıyorlar. Aslında üzücü olan nokta, “daha az yumurta ve daha fazla az yağlı yiyeceklerle beslenin” tarzındaki yanılgıların, medyada bu kadar yoğun ilgiyle karşılanması. Bu uyarılar o kadar sık tekrarlanıyor ki, yumurta yemekten korkar hale geliyorsunuz, kırmızı etten korkup yalnızca beyaz et yemeğe başlıyorsunuz. Bu yaşam tarzının kaçınılmaz sonucu olarak felce uğramış kas gelişimi ve lezzet çeşitliliği için yalvaran bir damak ortaya çıkıyor. Dolayısıyla biz de daha iyi bir vücut arayışınıza engel olan besinsel ilkeleri ayıklamak için en bayat dokuz besin kuralını belirledik ve bunların yerlerine tazelerini koyduk.

KÖTÜ TAVSİYE No. 4:

Günde 8 bardak su için

Güç, kas gelişimi ve genel olarak sağlık için doğru sıvı alımı hayati önem taşır. Dolayısıyla kökeni sorgulanabilir ve bu kadar asılsız bir kılavuzla hareket etmemenizi öneririz.

Onun yerine, erkeklerin günde en az 16 bardak (3,5 lt) suyu hedeflemelerini söyleyen National Academy of Sciences, Institute of Medicine’nin tavsiyesine uyun. Bu miktar çok gibi görünebilir ama buna meyvelerdeki, sebze, süt ve çorbadaki su da dahildir.

Eğer sıcak, nemli koşullarda egzersiz yaparsanız, ya da kovalar dolusu terlemeye eğilimliyseniz, su tüketiminiz 20 bardağa yakın olsun. Su tüketiminizi aynen protein tüketiminiz gibi izleyin. Yeterli olup olmadığını zaten idrarınızın renginden de anlayabilirsiniz; idrar saydam olmalıdır.

KÖTÜ TAVSİYE No. 5:

Yağlı süt ürünlerine yaklaşmayın

Daha fazla yağsız peynir, süt ve yoğurt tüketimi için yapılan kampanyaların yan etkisi olarak konjuge linoleik asit (CLA) ortalama Amerikalının diyetinden çıktı. Oysa CLA’nın kalbi koruyucu özellikleri olduğuna, kemik sağlığını iyileştirebileceğine ve yağ yakımını hızlandırabileceğine dair araştırmalar yığılmaya başladı. Yani, yağı sütten tamamen çıkartırsanız CLA’ya veda edersiniz! Dolayısıyla düşük (yarım) yağlı seçenekleri tercih edin. Daha da iyisi, organik sütü seçin: Ot yiyen ineklerin sütü hububat yiyen ineklerinkinden belirgin şekilde daha fazla CLA ve omega-3 yağları içerir.

bo3

KÖTÜ TAVSİYE No. 6:
Durmadan Goji ve Açai tıkının

Gazete manşetleri açai ve goji’nin faydaları ile ilgili davul çalıp dururken, gittikçe daha fazla insanımız bunların suyu, tozu ve kendisi için daha fazla para harcar oldu. Bu belirsiz tropik meyveler, sporcular için yararlı olan antioksidanlarla dolup taşmakla birlikte, çok daha ucuz olan yerli çileklerden daha iyi olduklarına dair bir kanıtımız yok. Dolayısıyla, kızılcık, yabanmersini, nar ve çileği bolca tüketin.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla