BCAA Kullanmak Mı Kullanmamak Mı? İşte Bütün Mesele Bu!

BCAA takviyesine gerek olup olmadığı, internette en çok sorulan sorulardan. Lezzetli tatları bir yana, burada önemli olan antrenman biçiminiz ve hedefleriniz.

Nedir Yahu Bu BCAA? Çok Mu Gerekli?

BCAA içerisinde 3 esansiyel amino asit olan lösin, izolösin ve valin bulundurur. Vücutta üretilmedikleri için “esansiyel” adını alırlar. Yani dışardan almamız gerekir. Tabii ki et, yumurta, tavuk gibi kaynakları tüketiyorsanız BCAA ihtiyacınız olmayabilir. Yine de saf halde bulunması sebebiyle BCAA takviyesi sporcular için biraz daha avantajlı.

Kas geliştirmeyi veya kas kütlenizi korumayı amaçlıyorsanız BCAA, özellikle lösin, kaslardaki protein sentezini arttırıp kas yıkımını önleyerek protein metabolizmasını yönetmeye yardımcı olur.

Bunlar antrenman öncesi bir ölçek BCAA kullanmak için yeterli bir sebep mi? Bakalım bilim ne diyor.

Bilimin BCAA ile İlgili Söyledikleri

Antrenman öncesi alınan BCAA takviyesi kaslarda protein sentezini arttırıp, protein yıkımını azaltıyor. Kas hasarının onarımı hızlanırken kas ağrıları da buna bağlı olarak azalıyor. Kulağa gayet iyi geliyor değil mi?

Bunlar çok iyi etkiler olsa da, BCAA kullanmak zorunlu olduğunuz bir durum değil. Kas gelişimi ve güç artışı ile ilgili normal besinlere göre çok büyük avantajlar söz konusu değil.

Uzun süreli açlıklar ve çok uzun soluklu yoğun antrenmanlar etrafında alınan BCAA takviyesi gerçekten işe yarayabilir. Ancak oturmuş bir düzende yalnızca kaslardaki protein sentezini arttırıp hasarı azaltması için BCAA almanız çok da elzem bir ihtiyaç değil. Eğer günlük protein ihtiyacınızı karşılayabiliyorsanız BCAA takviyesine ihtiyacınız yok denebilir.

Yine de BCAA takviyesi bahsettiğimiz ekstrem durumlarda hayat kurtarabilir. Zorlu diyetler uygulayan vücut geliştiriciler, uzun süreli açlıklarda işe yaradığı için BCAA takviyesini sık sık tüketirler.

Eğer küçük detayları da mükemmeleştirmek istiyorsanız, BCAA hipertrofiye katkıda bulunup antrenmanlarda daha iyi performans sergilemenizi sağlayabilir. Hızlı bir toparlanmayı da sağlayacağı için antrenman sıklığınızı arttırıp gelişmenize yardımcı olabilir. Glikojen depolarınızın boşalacağı durumlarda açlık halinde yorgunluk hissini azaltıp yağ yakımını arttırabilir.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla