BCAA İLE SINIRLI KALMAYIN

BCAA’ların ve diğer takviyelerin kas gelişiminiz ve sağlığınıza yapacakları katkılar ortada; whey protein kas gelişiminizi için önemlidir; kardiyovasküler sağlığınız için balık yağının faydalarını artık çocuklar bile biliyor; kafein dikkatinizi toplamanıza yardımcı olur vb. Bu takviyelerden bazıları çok iyi etki gösterir, bazıları etkisini uzun dönemde hissettirir ve bazı takviyeler ise sizin üzerinizde fark yaratmayabilir. Burada hatırlatmak istediğimiz başka bir konu da kas gelişiminiz ve genel sağlığınızı iyileştirmek adına kullandığınız takviyelerin birlikte kullanımının etkinliklerini hem arttırabilecekleri ya da azaltabilecekleri gerçeğidir. Örneğin kreatin ve beta-alanin takviyelerinin birlikte kullanımı kas inşa edici özelliklerini arttırmaktadır. Kalsiyum takviyesi ve demirin birlikte kullanımı ise hangisinin vücut tarafından emileceği konusunda bir yarış başlatır ve etkinliklerini azaltır.

BCAA VE WHEY PROTEİNİN BİRLİKTE KULLANIMI

BCAA’ların (dallı zinciri amino asitler) lösin, izolösin ve valin amino asitlerinden oluştuğunu artık duymayanınız yoktur. BCAA’lar kas hacminizi arttırmak ve yorgunluğa karşı kullanılan bir takviyedir ama Frontiers in Physiology dergisinde çıkan yeni bir çalışma sadece BCAA takviyesinin tek başına kullanımının iyi sonuçlar almak konusunda yeterli olamayacağını göstermektedir. Çalışma için araştırmacılar, 5.6 gram BCAA’dan ya da plasebodan oluşan bir içeceğin içirildiği 10 idmanlı atlet üzerinde uygulanan bir deney için tek tekrar maksimum ağırlıkta leg extension ve leg press egzersizlerini kullanmışlardır. Kas biyopsisi topladıkları atletlerde BCAA takviyesinin kas protein sentezini %22 oranında arttırdığını bulmuşlardı; yalnız bu oran BCAA ve whey protein birlikte alındığında oluşan kas protein sentezine kıyasla daha düşük kalmıştı. BCAA ve whey proteinin birlikte kullanımı kas protein sentezini ikiye katladığı görülmüştü.

“Sonuçlarımız gösteriyor ki BCAA’nın tek başına kullanımı kas protein sentezini uyaracaktır (kas protein sentezi kas büyümesine yol açan metabolik bir mekanizmadır). Ancak bu maksimum bir sonuç değildir çünkü BCAA takviyeleri diğer elzem amino asitleri içermezler,” diyor araştırmanın yöneticisi Kevin Tipton. Kendisi İngiltere’de Stirling Universitesi’nde spor, sağlık ve egzersiz bilimi profesörüdür ve sözlerini sürdürüyor “Yeterli miktardaki bütünsel bir amino asit alımı egzersiz sonrası maksimum kas inşası için gereklidir. Kas büyümesini ağırlık antrenmanları yoluyla geliştirmek konusunda ilgi duyan atletler sadece BCAA takviyelerine güvenmemelidirler.”

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla