Barfiksinizi Geliştirin

Yaratıcı davranıp elastik bantları kullanın ve pull-up yapmayı öğrenin


PROBLEM:
Tek bir düzgün pull-up yapamıyorsunuz. Yapmak istiyorsunuz, yapabileceğinizi de biliyorsunuz ve yapan diğer insanlara gıptayla bakıyorsunuz ama yine de çenenizi barın üstüne çıkarmayı bir türlü beceremiyorsunuz.

ÇÖZÜM:
Elastik direnç bantlarını kullanarak zorluk seviyesini azaltın ve her hafta kendinizi biraz daha geliştirin. Bu hareketi power rack’te spotter barlara ya da kancalara bağlı bir bant ile yapmak başa çıkabileceğiniz bir ağırlıkla başlamanızı sağlar ve her hafta direnci biraz daha zorlaştırabilirsiniz. Buradaki anahtar nokta power rack’in konumudur. Ayarlanabilir olduğu için en basit seviyeden –rack’te üst seviye– başlayıp gittikçe aşağı doğru inerek egzersizi yardımsız yapabilir hale gelene kadar zorlaştırabilirsiniz.

NASIL YAPMALI?

Bantları kancalara ya da spotter barların arasına asın, bant, aşağı doğru asılacağınız yukarıdaki barın hafif gerisinde kalacaktır, sonra bir ayağınız banttan destek alacak şekilde bir dizinizi bükün.

1. GELİŞME KAYDEDİN:
Her hafta uygun bant konumunda 10 tekrarlı üç set yapmayı deneyin. Ertesi hafta bandı aşağı indirip tekrar edin.

2. YUKARI BAKIN:
Hareketin alt noktasından üst noktasına kadar gözlerinizi hedeften ayırmayın. Sürekli olarak çenenizi üstüne çıkarmaya çalıştığınız bara bakın.

3. BACAK KONUMU:
Dizlerinizi büküp kalça kaslarınızı sıkın. Böylece vücudunuz sarsılmaz ve gereksiz hareketler en aza iner.

4. TUTUŞUNUZU DEĞİŞTİRİN:
Geniş, dar, alttan ve üstten tutuş kullanın. Farklı şekillerde kendinizi yukarı çekmeyi öğrenmek sizi güçlendirir.

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla