Doğru Barfiks Çekmek İsteyenlere 4 İlginç Bilgi

Barfiks çekmek herkesin yapabileceği, basit bir egzersiz gibi görünebilir. Ama cimnastikçilerin uzmanlık alanı olan bu hareketi doğru şekilde uygulamak gerçekten zordur.

“Benim barfiks formum kesinlikle mükemmel!” deseniz de hatanız çıkabilir.

Yapılan en yaygın hatalara yönelik taktiklerimizle, mükemmel barfiks çekebilmenizi sağlayacağız.

Tekrar Sayısına Takılmayın

Image result for bad form pull up

Hazır alarak veya bir koç ile çalıştığınız programın barfiks set sayısı ve tekrar sayısı belirlenmiş olabilir.

Bu tekrar sayılarını tutturacağım diye yanlış formla çalışmanız, kendinize yapabileceğiniz en büyük kötülük olacaktır.

Barfiks egzersizini yaparken 4 adet kalitesiz tekrar yapmak yerine, kaliteli tekrar sayısını arttırmanızı öneriyoruz. Yani 3×10 barfiks yerine, toplamda 30 tekrarı kaliteli setlerle tamamlayıp, set ve tekrar sayısına takılmayarak çok daha iyi sonuç alırsınız.

Kalçanızı ve Karnınızı Sıkı Tutun, Sallanmayın

Image result for bad form pull up

Barfiks setlerini en verimsiz hale getiren hareketlerden biri ileri geri sallanmaktır. Formu bozar, kas aktivasyonunu azaltır ve merkez bölgesi için alacağınız faydadan mahrum kalırsınız.

Bunun olmaması için bileşke egzersizlerde de vurguladığımız karın ve kalça sıkılığını sağlamalısınız. Hiç hareket etmeden yalnızca kanatlarınızı devreye sokarak barfiks yaparak mükemmel bir sırt gelişimi elde edebilirsiniz.

Çok Geniş Tutuştan Kaçının

Image result for bad form pull up

Omuzlarınızdan çok fazla geniş tutarak yaptığınız barfiks setlerinin size çok fazla getirisi olmayacaktır. Bu tip tutuşlarla çalışarak hem hareket mesafenizi kısıtlarsınız, hem de kanat ve sırt aktivasyonunu azaltırsınız.

Omuz genişliğinizdeki veya daha dar tutuşlara odaklanmanız yeterli olacaktır.

Hareketin Negatifine Odaklanın

Image result for pull up gif

Birçok hareket gibi barfiks de hareketin pozitifi gibi negatifini de önemsememiz gereken bir harekettir. Hareket boyunca kasılmayı bırakmadan, hareketin pozitifini daha patlayıcı bir şekilde uygulayabilirsiniz. Bu da daha iyi kas kütlesi artışı anlamına gelebilir.

Kasın gerilim altında kaldığı saniyeyi arttırarak, kasa daha çok stres uygulamış olursunuz. Bu her harekette işe yarayan bir taktik olmasa da, barfiksin negatifinde kesinlikle işe yararlığı kanıtlanmış bir durumdur.

Aşağıya kendinizi direkt olarak salmayın, kontrollü olun!

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

1 Yorum

  1. Geri bildirim: Kaslarınızı Büyütecek Bölgesel(Split) Antrenman Programı | Bodyforum Blog

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla