Muscle & FitnessBeslenme Önerileri ve İpuçlarıBağışıklık Sistemini Güçlendiren Yiyecekler

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Yiyecekler

Yazan Merve Doyranlı

Soğuk havalar iyice kendini hissettirmişken, kış aylarının da gelmesiyle beraber vücudumuz hastalıklara daha açık bir hale gelmeye başlar. Mevsim geçişleri veya yetersiz beslenme gibi sebeplerden dolayı bağışıklığımız zayıflar. Hastalıklara karşı daha savunmasız bir hale geliriz. Ancak bağışıklık sistemi doğru beslenme ile güçlendirilebilir. Bağışıklık destekleyici takviyeler ile de grip hastalıklarının ve salgınların yoğun olduğu dönemler ekstra destek sağlanabilir. Böylece diyet listenize yapacağınız küçük eklemeler ve değişikliklerle kışı hasta olmadan atlatabilirsiniz.

Güçlü bir bağışıklık için önereceğim besinleri diyetinize ekleyerek bağışıklığınızı kuvvetlendirebilir, mikroplara karşı güçlü bir kalkan oluşturabilirsiniz. Bir avuç dolusu besin takviyesi ve multivitaminler yerine dengeli ve zengin bir beslenmeyle bağışıklığınızı arttırabilir ve hastalıklardan çok kolay korunabilirsiniz.

Bağışıklık güçlendirici kefiri evde kendiniz de yapabilirsiniz.

Günlük Süt

Günlük süt bağışıklığınızı kuvvetlendirici ve alerjilere karşı koruyucu yararlı bakterileri içerir. Özellikle A vitamini, çinko ve enzimler açısından oldukça zengindir. Ayrıca bağışıklığa faydalı yağ asitlerini de barındırır.

Fermente Gıdalar

Geleneksel fermente gıdalar içerdikleri yararlı mikroorganizmalarla bağışıklık sistemi için vazgeçilmezdir. İyi bakterilerin bağışıklık üzerinde güçlü, yararlı etkileri vardır. Zararlı mikroorganizmalara karşı ilk savunma hattını oluştururlar ve antikor üretimine yardımcı olurlar. Fermente gıdaların en sağlıklı ve yararlı olanlarından biri şüphesiz kefirdir. Kefir faydaları enzim yönünden ve iç ekosistemimizi dengeleyecek dost bakteriler açısından zengin olmasıdır. Kefir dışında yoğurt, turşu ve zeytin de fermente gıdalara örnektir. Kahvaltıda yiyeceğiniz 5-6 adet zeytin, ara öğünlerde tüketeceğiniz bir su bardağı kefir ile fermente gıdaları beslenmenize yerleştirebilirsiniz.

Probiyotik zengini kefir yapımı ve kefin faydalarını sizler için yazdık.

Hindistan Cevizi ve Hindistan Cevizi Yağı

Hindistan cevizi yağını kek ve yemeklerinize katabilirsiniz.

Tiroit ve metabolizmanız için mükemmel olan hindistan cevizi vücudumuzda monolaurine çevrilen laurik asit açısından da zengindir. Monolaurin anne sütünde bulunan ve bebeğin bağışıklığını güçlendiren bir bileşiktir. Yapılan araştırmalar iyi bir bağışıklık sistemi için laurik asidin vazgeçilmez olduğu konusunda hemfikirdir. Hindistan cevizini veya yağını seçerken, ısıl işlem görmüş, kimyasallarla ağartılmış ve rafine olanlarından uzak durmakta fayda var. Yemeklerinizi alternatif olarak hindistancevizi yağı ile pişirebilir, lezzetli ve bir o kadar sağlıklı sonuçlar alabilirsiniz. Günümüzde birçok profesyonel sporcu, gıdalarını hindistancevizi yağı ile pişirmektedir.

Yaban Mersini ve Ahududu

Yaban mersini ve ahududunun diğer sebze ve meyvelerle karşılaştırıldığında antioksidan özellikleri oldukça yüksektir. İyi birer bağışıklık güçlendiricidirler. Yaban mersini aynı zamanda rengini veren antosiyanin gibi güçlü fitokimyasallar açısından da zengindir. Bir diğer iyi özelliği de diğer meyvelere nazaran şeker oranının düşük olmasıdır. Yulaf ezmesinin içine veya içeceklerinizin içine ekleyebilirsiniz.

Yaban mersini güçlü antioksidan etkiye sahiptir.

Mantar

Mantar içerdiği C vitamini ve B vitamini, kalsiyum ve yüksek protein sayesinde bağışıklığı güçlendirir.  Mantarda bulunan beta-glukan adlı güçlü bileşikler uzun süre bağışıklığı koruyucu etkiye sahiptir. Makrofajlara ve diğer temizleyici beyaz kan hücrelerine bağlanarak anti-enfeksiyon özelliklerini aktive eder. Kahvaltıda yapacağınız mantarlı bir omletle bağışıklığınız için ilk adımı atabilirsiniz. Yüksek protein içeriğiyle öğle yemeğinde fazla kaçırmanızı engelleyecektir.

Sarımsak

Sarımsak çok iyi bir savaşçı besindir. Antibakteriyel, antiviral ve antifungal özelliği sayesinde zararlı mikroorganizmaların çoğuna karşı gelir. Sarımsağın en iyi özeliklerinden biri de sentetik antibiyotiklerin aksine bakteri, virüs veya mantarların sarımsağa karşı direnç oluşturamamasıdır. Sarımsaktan maksimum seviyede yararlanabilmek için taze olmasına ve soyulduktan sonra 1 saat içinde tüketilmesine dikkat edilmelidir. Sağlığımız ve bağışıklığımız için her gün sarımsak tüketmemiz gerekir. Ayrıca alisin denen antikanserojen bir kimyasal da içerir. Alisin düşük LDL seviyesi, düşük kolesterol, düşük kan basıncı ve düşük homosistein seviyesi de sağlayarak kalp sağlığını da korur.  

Sarımsak bağışıklık güçlendirici etkiye sahiptir.

Vücudumuzun enfeksiyonlarla mücadelesine yardımcı, doğal bir savunma sistemi olan bağışıklık sistemini güçlendirmek için doğanın size sunduğu ilaçları es geçmemek ve beslenmenize eklemek oldukça önemli. Bağışıklık sistemini güçlendirmek için beslenmenize ekleyeceğiniz bu faydalı besinlerin yanında bağışıklık güçlendirici ilaçlar ve içerikleri tamamen doğal yollarla elde edilen bağışıklık sistemini güçlendiren takviyelerden de yardım alabilirsiniz.

Muscle & Fitness diyetisyeni Merve Doyranlı
Önceki İçerikSakatlık Korkusu
Sonraki İçerikKolajen İçeren Besinler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!