Muscle & FitnessBeslenme Önerileri ve İpuçlarıBağışıklık Sistemi Hangi Yiyeceklerle Güçlenir?

Bağışıklık Sistemi Hangi Yiyeceklerle Güçlenir?

Dünyadaki hiçbir besin sadece zevk almak ya da karnımızı doyurmak için değildir. Hastalığı önlemeye yardımcı olmak için bağışıklık sistemimizi aktif olarak güçlendirebilecek birçok lezzetli ve doyurucu yiyecek vardır.

Bu yazımızda bahsedeceğimiz bağışıklık sistemini güçlendirici özelliklere sahip besinleri günlük beslenme rutininize ekleyerek kendinizi güçlendirmeye ne dersiniz?

Turunçgiller

Çoğu insan nezle olduktan sonra doğrudan C vitaminine yönelir. Bunun nedeni C vitaminin bağışıklık sisteminizin gelişmesine yardımcı olmasıdır. C vitamininin enfeksiyonlarla savaşmanın anahtarı olan beyaz kan hücrelerinin üretimini artırdığı düşünülmektedir. Greyfurt, portakal, limon gibi neredeyse tüm narenciye meyveleri C vitamini bakımından yüksektir.

Vücudunuz C vitamini üretmediği veya depolamadığı için, sağlığınızın devamı için günlük olarak C vitamini tüketmeniz gerekir. Çoğu yetişkin için önerilen günlük C vitamini miktarı ise şu şekildedir:

  • Kadınlar için 75 mg
  • Erkekler için 90 mg

Kırmızı Biber

En fazla C vitamini içeren besinin turunçgiller olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Kilogram başına kırmızı dolmalık biber, bir portakalın neredeyse 3 kat daha fazla C vitamini içerir. Aynı zamanda zengin bir beta karoten kaynağıdır.

Bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin yanı sıra, içerdiği C vitamini sağlıklı cildi korumanıza yardımcı olur. Vücudunuzun A vitaminine dönüştürdüğü beta karoten, gözlerinize ve cildinize sağlık katar.

Brokoli

Brokoli, vitamin ve mineraller açısından oldukça zengin bir besindir. A, C ve E vitaminlerinin yanı sıra lif ve diğer birçok antioksidanla dolu olan brokoli, tabağınıza koyabileceğiniz en sağlıklı sebzelerden biridir.

Brokoliden en yüksek verimi alabilmeniz için onu olabildiğince az pişirmeniz gerekir. Buharda pişireceğiniz brokolinin size en yüksek besin değerlerini kazandıracağını unutmayın.

Sarımsak

Sarımsak, dünyadaki hemen hemen her mutfakta bulunur. Yiyeceklere kattığı lezzetin dışında sağlığınız için de olmazsa olmazdır.

Vücudun enfeksiyonla mücadele etmesine yardımcı olan sarımsak, aynı zamanda arterlerin sertleşmesini yavaşlatır ve kan basıncını düşürmeye yardımcı olabilir.

Zencefil

Birçok kişinin hastalandıktan sonra öncelikli olarak zencefil tüketmeye çalışır. Zencefil enfeksiyonu azaltmaya yardımcı olabilir, bu da boğaz ağrısını ve iltihaplı hastalıkların hafiflemesini sağlar. Enfeksiyonun sebep olduğu hastalıkların yanı sıra zencefil mide bulantısına da yardımcı olabilir. Zencefilin ayrıca kronik ağrıyı da azalttığı bilinir.

Yeşil Çay

Hem yeşil hem de siyah çay, bir tür antioksidan çeşidi olan flavonoidlerle doludur. Yeşil çay ayrıca başka bir güçlü antioksidan olan epigallokateşin gallat (EGCG) açısından da zengindir.

Çalışmalarda, EGCG’nin bağışıklık fonksiyonunu geliştirdiği gösterilmiştir. Siyah çayın ise işlem süreci sahip olduğu EGCG değerlerini yok eder. Yeşil çay ise fermente edilmez, böylece EGCG korunur.

Yeşil çay aynı zamanda amino asit L-theanine için de iyi bir kaynaktır. L-theanine ise T hücrelerinizde mikropla savaşan bileşiklerin üretimine yardımcı olur.

Kabuklu Deniz Ürünleri

Bağışıklık sistemini güçlendirmek isteyen kişilerin aklına ilk olarak kabuklu deniz ürünleri gelmez. Ancak bazı kabuklu deniz ürünleri türleri çinko ile doludur. Çinko ise diğer birçok vitamin ve mineral kadar ilgi görmezse de, bağışıklık hücrelerimizin amaçlandığı gibi çalışabilmesi için vücudumuzun ihtiyaç duyduğu bir mineraldir.

Çinko içeriği yüksek olan kabuklu deniz ürünleri şunlardır:

  • İstiridye
  • Yengeç
  • Istakoz
  • Midye

Çoğu yetişkin için önerilen günlük çinko miktarı ise şu şekildedir:

Yetişkin erkekler için 11 mg
Yetişkin kadınlar için 8 mg

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!