Muscle & FitnessBacak AntrenmanıBacak Antrenmanı Neden Önemlidir?

Bacak Antrenmanı Neden Önemlidir?

Spor denilince herkesin aklına farklı şeyler geliyor. Kimisi için spor yapmak eğlence, kimisi için kilo vermeye giden yolda mecburiyet, kimisi için spor bir iş, kimisi için ise hayatın anlamı…

Bu anlamlar kişiye göre değişiklik göstermekle beraber olimpik anlamda spor branşları ferdi ve takım sporu olarak ayrılarak kişiye çok fazla alternatif sunmaktadır. Bir de bu spor branşlarının içerisinde çok sayıda antrenman modeli bulunmaktadır. Ben bu yazımda tüm spor branşlarında ve antrenmanlarda önemi çok yüksek olan bacak antrenmanını sizlere detaylandırmak istiyorum. Bacak antrenmanları; güçlü ve kuvvetli bacak kasları ile iyi bir vücut simetrisi sağlamanın yanı sıra atletik performansın artması için vazgeçilmezdir. İyi bir bacak antrenmanı için yapılabilecek sayısız hareket vardır. Vücudumuzdaki en büyük kaslar bacak kaslarıdır ve gelişim için onları sıkı bir antrenmanla zorlamak gerekmektedir. Bacak antrenmanı ile siz sadece bacaklarınızın çalıştığını hissederken, aslında tüm vücudunuza yatırım yapıyor olursunuz.

Nasıl mı? Fizyolojik açıdan düşünüldüğünde, büyümeye etki eden hormon olan growth hormone, büyüme hormonudur. Kaslarımız egzersiz esnasında yüksek dirençlerle çalıştığında bu hormonun kana salgısı artar. Daha büyük kas grupları, daha fazla büyüme hormonu salgılayacaktır. Vücuttaki en büyük iki kas gurubu Gluteus Maximus ve Hamstrings’ dir. Bu kaslar bacaklarımızda bulunmaktadır. Bu nedenle bacak kaslarının çalışmasıyla vücutta salgılanan büyüme hormonunun miktarı daha fazla olacaktır. Bacak antrenmanı sayesinde salgılanan bu hormonun üst vücut kas gruplarına olan etkisi ise önemli bir tartışma konusudur.

Bazen etrafımda sadece üst vücut çalıştığını söyleyen, alt vücut antrenmanına ihtiyacı olmadığını düşünen kişiler ile karşılaşıyorum. Bacak antrenmanlarında yer alan squat’ lar, lunge’ lar, dead-lift’ ler esnasında iç karın kaslarının da orantılı olarak çalıştırdığınızı fark etmelisiniz. Üst vücut özellikle core (karın bölgesi) için yapılan mekikler, ters mekikler vb. yerde yatarak yapılan diğer estetik karın egzersizleri, stabilizasyonda görevli iç karın kaslarını çalıştırmakta yetersizdir. Bu yüzden antrenmanın bir bütün olması, karın bölgesinin yağlanmasını engellemek ve şekillendirmek için bacak antrenmanı yapmak kaçınılmazdır.

Özetleyecek olursam;

  1. Orantılı bir vücut ve güçlü bacaklar için,
  2. Büyüme hormonu salgılanmasının hızlanması ve daha hızlı gelişmemiz için,
  3. Güçlü bacak kasları ile dizlerimize binen yük azalması ve olası diz rahatsızlıklarından korunmak için,
  4. Eskiye nazaran daha güçlü daha enerjik hissetmek için,
  5. Bacakların dahil olduğu egzersizleri yaparak, tüm vücudumuzu şekillendirmek için,
  6. Karın kaslarınızın daha sıkı daha fit daha güçlü olması için,
  7. Büyük hacme sahip bacak kasları ile oturduğumuz yerden kalori yakma şansına sahip olmak için (çünkü her yarım kilo kas, günde 40 ila 120 kalori yakar, yağ ise sadece 1 ila 3 kaloriye ihtiyaç duyar bu yüzden büyük hacimli bacak kasları ile oturduğunuz yerden yağ yakabilirsiniz) bacak antrenmanı yapmalısınız.

Bacak Antrenmanı Önemli ve Kaçınılmazdır!

Sporcard ile iş birliği yaparak gerçekleştirdiğim “Bacak Antrenmanı” videom için seni Youtube kanalıma ve benimle bacak antrenmanına davet ediyorum.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!