Ayın Efsanesi 3: Sodyum

Sodyum öldürür, bu yüzden ondan olabildiğince kaçının… mı acaba?

Hak ettiğinden daha fazla gündeme gelen kışkırtıcı konulardan biri de bu! Aynı zamanda çoğu beslenme uzmanıyla fikir ayrılığı taşıdığımız ve mücadelesini verdiğimiz bir nokta…

Besin tüketiminde sınırlamaları belirleyen düzenleme kurumu Washington DC’deki Tıp Enstitüsü (Institute of Medicine, IOM), günde 2.500 mg’dan fazla sodyum tüketilmemesini tavsiye ediyor. Bu miktar bir çay kaşığı tuza eş değer. Nedeni ise, sodyumun vücut tarafından dolaşım sisteminde ekstra sıvı tutulmasına yol açabilmesi. Ekstra sıvı tutulması, bazı kişilerin, özellikle yüksek tansiyonu olanların ya da ailesinde yüksek tansiyon hastaları bulunanların kalbini etkileyebiliyor. Ancak ortalama bir vücut, sodyumu herhangi bir olumsuz etkisi olmadan metabolize etme becerisine sahip; çünkü normalde vücut kendini dengelemek için fazla gelen sodyumu dışarı atıyor.

Sağlıklı bir vücut geliştiricinin sodyum alımına dikkat etmesi gereken tek durum, bir yarışma ya da fotoğraf çekiminden önce su tüketimini azalttığı dönemdir. Diğer zamanlarda tipik bir yüksek protein ve düşük karbonhidrat diyeti yeterli olacaktır. Öte yandan düşük sodyumlu bir beslenmenin dezavantajları da bulunmaktadır. Örneğin bedeniniz bu düşük seviyelere zamanla uyum sağlayacak ve normal bir diyetteki kadar su tutacaktır. Bu da ihtiyacınız olduğunda su ağırlığını düşürmenizi daha çok zorlaştırır. İkincisi, Amerikan Tıp Dergisi’nde (American Journal of Medicine) yayınlanan bir araştırmaya göre, günde IOM’un önerdiği 2.500 mg’den az sodyum tüketen kişilerin, kardiyovasküler hastalıklardan ölme riski, diğerlerine göre %3 daha fazladır. Bonfilenize tuz ekerken aklınızda olsun.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla