Muscle & FitnessGenelAntrenmanlarınızda Çifte Etki Gösterecek 6 Gıda Takviyesi

Antrenmanlarınızda Çifte Etki Gösterecek 6 Gıda Takviyesi

Yazan Carey Rossi

Düzenli egzersiz yaparsanız, bundan en iyi şekilde yararlandığınızdan emin olmak istersiniz. Egzersizin pek çok yararı arasında en önemli ve en çok arzulanan yararı kas ve güç kazanmaktır. Sağlıklı bir kas miktarına sahip olmak, egzersiz ve günlük yaşam sırasında en iyisini yapmanıza izin verir. Maksimal kas kazanımı için üç ana kriterin karşılanması gerekir; yaktığınızdan daha fazla kalori tüketmek, parçaladığınızdan daha fazla protein tüketmek ve kasları şişiren full body antrenman programına sahip olmak.

Tüm bu kriterleri destekleyici takviyeler almadan karşılamak mümkün olsa da, bazı takviyeler hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir. Hatta ve hatta, antrenman takviyelerinin çoğu aslında fiziğinizi geliştirmeye destek olmaktan daha fazlasını yapabiliyor, daha iyi ve daha etkili bir egzersiz seansına imkan sağlayabiliyorlar. Sağlığa da iyi geliyorlar. Zihin ve bedeninize kazandırdıkları faydaları bilerek tüketmek en iyisi!

Fitness severler ve vücut geliştiriciler başta olmak üzere herkesin listesinde bulunması gereken 6 etkili takviye, egzersiz programınızla daha fazla kas kazanmanıza yardımcı olabilir.

Kreatin

Antrenman Artıları

Performans arttırıcı olarak bilinen kreatin yağsız kas kütlesi, kuvvet ve güç artışını destekleyen, kaslara enerji sağlayan, anaerobik eşiğinizi yükselterek zorlu Tabata aralıklarını güçlenerek geçmenizi kolaylaştıran bir takviyedir. Sıvının vücutta tutulmasına yol açtığı iddialarına kulak asmayın. Araştırmalar bu durumun kadınlarda değil, erkeklerde meydana geldiğini gösteriyor.

Sağlık Artıları

Kreatin önce spor performansı arttırıcı olarak piyasaya çıkıp daha sonra artritli hastaların kas kuvvetini arttırması gibi sağlık faydalarıyla anılmaya başlanan tek takviyedir. Sağlıklı bireylerde kas kuvveti ve boyutunu muhafaza ederek toparlanmayı hızlandırabiliyor. İngiltere’de yapılan bir çalışma, kreatin tozu takviyesinin hafıza ve zekâyı da canlandırabileceğini söylüyor.

Glutamin

Antrenman Artıları

Glutamin egzersiz performansını ve kas büyümesini hızlandırabiliyor. Üstelik ağrıları azaltarak toparlanmaya hızlandırabiliyor, kas dokusu onarımını destekleyebiliyor. Ayrıca protein ve glikojen sentezini (ki glikojen sentezi bir sonraki antrenmana daha sağlam başlamanızı sağlıyor) uyarabiliyor. Dolayısıyla, spor yapanlar için glutamin tozu kullanmak oldukça mantıklı ve avantajlı bir seçenek.

Sağlık Artıları

Glutaminin toparlayıcı artısı aynı zamanda bağışıklık sistemini uyararak vücudun özellikle enfeksiyonlara karşı daha iyi korunmasını destekliyor. Bu durum özellikle haftada 4-5 kez antrenman yapıyorsanız önemli oluyor çünkü bağışıklık sistemi çok yorulmuş oluyor.

Yeşil Çay Ekstresi

Antrenman Artıları

Yağ yakıcı kullanıyorsanız büyük olasılıkla yeşil çay ekstresi de tüketiyorsunuzdur. American Journal of Physiology-Regulatory, Integrative and Comparative Physiology dergisindeki bir çalışmaya göre yeşil çayın faydası egzersiz sırasında da kendini gösteriyor. Enerji için vücudun yağ depolarının kullanılmasına yardımcı olup dayanıklılığınızı %24’e kadar arttırarak daha uzun süreli antrenmanlar çıkarmanızı sağlıyor.

Sağlık Artıları

Güçlü bir antioksidan olarak yeşil çay ekstresinin bazı kanser türlerinin riskini azaltabildiği görülmüştür. Yeşil çay eks amino asit L-teanin tüketildikten sonra üç saate kadar dikkati canlı tutabiliyor.

Whey Protein Tozu

Antrenman Artıları

Antrenmandan sonra zaten whey protein tozu içiyorsunuzdur. O zaman devam! Araştırmalar whey protein tozu ile alınan 20 gram proteinin kas büyümesini ve kuvvet gelişimini destekleyip toparlanmayı hızlandırdığını gösteriyor.

Sağlık Artıları

Appetite dergisinde çıkan bir araştırmada, whey protein içeceği içenlerin, karbonhidrat ağırlıklı içecek içenlere nispeten %18 daha az yemek yedikleri görüldü. American Journal of Clinical Nutrition dergisinde çıkan bir raporda ise, whey protein içen insanların fiziksel stresle daha iyi baş ettikleri bilgisi geçildi. Araştırmacılar, süt bazlı proteinin serotonin seviyelerinin muhafaza edilmesine ve daha dengeli kalınmasına yardımcı olduğunu iddia ediyorlar.

Takviyeleri, sağlıklı ve dengeli bir beslenme düzeniyle birlikte kullanmanız gerektiğini unutmayın. En iyi glutamin, en iyi kreatin, en iyi protein tozu ve en iyi yağ yakıcıları Supplementler.com çatısı altında bulabilirsiniz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!