Antrenman Sonrası Toparlanma İçin Tüketebileceğiniz, Bilimin de Desteklediği En İyi İçecek

Antrenmandan sonra toparlanma silahlarınızı, kreatin takviyelerinizi, BCAA takviyelerinizii whey protein takviyelerinizi tabii ki tüketin. Ancak bu takviyelere çok doğal bir alternatif de mevcut. Hem de bilimin de desteklediği bir alternatif!

Güncel bir araştırmaya göre, yorucu bir antrenmandan sonra tüketebileceğiniz en iyi içecek; süt.

Image result for milk

Diğer içeceklerin aksine, süt içerisinde mükemmel bir sodyum-karbonhidrat-protein karışımı bulundurur. Bu hem dehidrasyonu önler, hem kaybedilen sodyumu geri kazandırır, hem de enerji ihtiyacını karşılamanızı sağlar.

Sütün Rakibi Yok!

Yapılan bir diğer çalışmada, süt ve diğer sporcu içecekleri karşılaştırıldı. 15 katılımcı, farklı günlerde, farklı içecekleri tükettiler ve üzerlerinde gözlemler yapıldı.

İçecekler; inek sütü, soya sütü, sütten yapılan sporcu içeceği ve klasik enerji içeceği (elektrolitli) şeklinde sıralanıyordu.

Related image

Her antrenmandan sonra kan ve idrar analizi yapıldı, hidrasyon ve besin seviyesi incelendi.

Sonuca bakıldığında, sütten yapılan sporcu içeceği en iyi sıvı tutuşunu gerçekleştirdi ve sütten yapılan içecekler vücudun hidrasyonunu sağlamada sporcu içeceklerine baskın geldi. Toparlanmada da süte rakip çıkmadı.

Related image

Ancak anektodal bir bilgi var ki gözardı edilemedi. Süt içen grup, kendini çok doymuş hissettiğini belirtti. Ki bu grup, sporcu içeceklerinin tadını çok daha fazla sevdiğini de ekledi.

Sütün gücüyle, su dahi rekabete giremiyor. Çünkü su sodyum seviyesini azaltıp susuzluk hissini arttırırken; süt burada da galip geliyor ve sodyum seviyesini arttırıyor.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

1 Yorum

  1. Geri bildirim: Antrenman Sonrası Toparlanma İçin Tüketebileceğiniz, Bilimin de Desteklediği En İyi İçecek | Antrenman.org

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla