Antrenman Sonrası Ne Alınmalı

Altın, gümüş ve bronz takviyeler!

Besin takviyelerini almanın en uygun zamanı nedir ve hangi besinler alınmalı? Uzmanlar en iyi sonucu almak için en uygun zamanın antrenmandan hemen önce ve sonra olduğunu söylüyor. Bu sayfada, temel besin takviyelerine yoğunlaştık ve iki en önemli besleyici madde olan protein ve karbonhidratları ele aldık. Bu besinleri de önem açısından üç gruba ayırdık: altın (en iyi), gümüş (ikinci en iyi) ve bronz (pek tavsiye etmeyiz). İşte antrenmandan önce ve sonra alınabilecek besin takviyelerine hızlı bir bakış…

ALTIN: BESİN TAKVİYESİ KOMBİNASYONU

WHEY PROTEİNİ
– Bilinen en hızlı sindirilebilen protein.
NE ZAMAN: Çalışmalardan sonraki 30 dakika içinde.
NEDEN: Kas büyümesini arttırmakta büyük önemi vardır.

KAZEİN PROTEİNİ
– Yavaş sindirilen bir proteindir.
NE ZAMAN: Çalışmalardan sonraki 30 dakika içinde.
NEDEN: Kazeini whey proteini ile birlikte çalışmalardan sonra alırsanız, tek başına olduğundan çok daha fazla yarar görürsünüz.
NE KADAR: 20 gr.

VİTARGO
– Çok hızlı sindirilen kompleks bir karbonhidrattır.
NE ZAMAN: Çalışmadan sonraki 30 dakika içinde (protein tozlarıyla karıştırın).
NEDEN: Şekerden daha hızlı sindirilir ve çalışmalardan sonra kasların daha hızlı onarılması ve büyümesine yardımcı olmak için insülini arttırır.
NE KADAR: Yaklaşık 35-70 gr.

GÜMÜŞ: BESİN TAKVİYESİ KOMBİNASYONU

JELİBONLAR

– Hızlı sindirilen bir şekerleme.
NE ZAMAN: Çalışmadan sonraki 30 dakika içinde.
NEDEN: Bu şekerlemeler çoğunlukla basit şekerden oluşur, hızla sindirilir ve insülin düzeyini arttırırlar ve kas onarımı ve büyümesini sağlarlar.
NE KADAR: 20-40 jelibon (135-270 kalori, 3-6 gr protein, 30-60 gr karbonhidrat, 0 gr yağ).

BRONZ: TÜM BESİNLER

ÇİKOLATALI SÜT
– Şeker ilaveli çikolata şuruplu süt.
NE ZAMAN: Çalışmalardan sonraki 30 dakika içinde.
NEDEN: Çalışmalardan sonra protein sentezini neredeyse whey protein kadar iyi yapar. Ancak tam yağlı sütleri tercih etmelisiniz. Tam yağlı süt, yağsız veya az yağlı sütlere göre kas büyümesini arttırma noktasında daha fazla işe yarar.
NE KADAR: 3 bardak (624 kalori, 24 gr protein, 78 gr karbonhidrat, 24 gr yağ).

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla