Antrenman Öncesi İhtiyacınız Olan Beslenme ve Motivasyon Önerileri

Antrenman yapmak kimi zaman profesyonel sporculara bile zor gelir. Yoğun bir iş günü geçirmiş olabilirsiniz, modunuzu düşürecek haberler almış olabilirsiniz ya da belirli bir sebep olması bile içinizden antrenman yapmak gelmiyor olabilir.

Antrenman öncesi zaman zaman karşılaşabileceğiniz bu durumla antrenman yapmadığınız 1-2 kaçamağı önemsemeyebiliriz ama unutmayın ki bu alışkanlığa dönebilecek bir kaçamaklar silsilesine dönüşebilir… Motivasyon bozukluğu ve antrenman öncesi bir türlü konsantre olamamak aslında yaşayan kişi için büyük gözükse de olağan ve çabuk bir şekilde üstesinden gelinebilecek bir durumdur.

Antrenman Önce Motivasyon Oluşturma

 

Motivasyonunuzu kıran sebeplerin neler olduğunu düşünün. Canınızı sıkan nedir. Objektif olun ve geçerli denilebilecek bir sebep var mı diye bakın. Unutmamanız gereken antrenman düzeninizi oluşturana kadar harcadığınız emektir.

Spora yeni başladığınız zamanı hatırlayın. Başlarda hem fiziksel hem de ruhsal olarak sizi zorluyordu ama bir anda vücudunuzdaki değişimi gördükçe hevesiniz arttı değil mi? Spora yeni başlayanlar için de profesyoneller için de motivasyon zaman zaman sorun olabilir. Şimdilerde, o ilk zamanlarda vücudunuzda olan gelişmeyi şu anla kıyaslıyor olabilirsiniz. Sporda ilerledikçe gelişiminizin hızı yavaşlayacaktır bu doğru. Ancak bu, gelişiminizin durduğu anlamına asla gelmez. Daha sabırlı olmanız gereken bir döneme girmişsiniz demektir. Ki bu da, en başta istediğiniz o ideal fit vücuda çok az kaldığını ve artık onu koruma ya da hedefinize göre daha da yukarı taşıma dönemidir.

Antrenman Öncesi Beslenme İle Motivasyonun İlişkisi Nedir?

Antrenman öncesi motivasyon ve beslenme önerileri modunuzun düşük olduğu zamanlarda kesinlikle başvurabileceğiniz yöntemlerdir.

Antrenman öncesi tüketebileceğiniz sinir sisteminizi harekete geçiren, size hızla güçlü bir enerji sağlayan antrenman öncesi sporcu gıdaları beslenme programınıza ekleyebileceğiniz yiyeceklerdir. Beslenme programı hazırlarken belki de yer vermediğiniz bu sporcu gıdaları motivasyonunuzun düşük olduğu dönemlerde size destek olabilir.

Genellikle besin değerleri çabuk enerji sağlayan karbonhidrat ağırlıklı bu besinler, kafein gibi sizi uyarıcı besinler de içerirler. Sinir sisteminizi harekete geçiren kafein kısa bir sürede daha berrak ve enerjik bir beyine sahip olmanıza yardımcı olur. Yatmadan önce ya da akşam saatlerinde kafein tüketilmemesinin önerilme sebebi de buna dayanmaktadır.

Bunların yanı sıra antrenman öncesi protein kaynağı ve keyifli tatlı atıştırmalıklara da yönelebilirsiniz. Protein ağırlıklı fıstık ezmesi gibi ürünler size antrenman sonrası kas onarımı sırasında ihtiyaç duyacağınız proteini sağladığı gibi nefis tadıyla size keyif verecek seçeneklerdir. Ek olarak fıstık ezmesi antrenman öncesi 1-2 saat gibi bir sürede tüketilebilir bunun nedeni ise yağ ve protein ağırlıklı bu ürünün sindirilimi ve enerjiye dönüştürülmesinin karbonhidrat ağırlıklı ürünlere göre daha geç olacak olmasıdır. Dolayısıyla tatlı motivasyon kaynağı için fıstık ezmesi tercih edilebilir.

Granola bar dediğimiz evde kendi damak tadınıza göre kendinizin de yapabileceği ürünler de antrenman öncesi lif oranı yüksek bir motivasyon kaynağıdır. Lif, yapısı gereği sizi daha uzun süre tok tutar.

Antrenman öncesi beslenme ile motivasyonunuzu kısa süreli arttırmanın yanı sıra kendinize yeni bir antrenman şarkı listesi hazırlayabilir, yeni antrenman ekipmanları bakabilir ya da yepyeni teknikleri internette araştırıp denemek için küçük notlar alabilirsiniz. Bunlar da uzun süreli motivasyon arttırıcı çalışmalar olacaktır.

Unutmayın, spor yapmak sizin yaşamınızın bir parçası; ufak tefek motivasyon düşüklüklerinin sizi geri koymasına izin vermeyin!

 

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla