Ağır Çalışmak İçin En Uygun 6 Egzersiz

Doğru egzersiz seçimiyle, kamyon yüküyle ağırlık kaldırmak eğlenceli ve sağlıklı olabilir…

AĞIR ÇALIŞ

Ağır çalış ya da terk et! Bu iddialı söz, hipertropi cennetine giriş arayan vücut geliştirme müdavimlerinin neredeyse milli marşı gibidir. Ancak bir konuda haklılar, kas gelişimini ve kuvveti maksimuma çıkarmak için ağır kaldırmanız gerekir.

Ağır kaldırmak düzgün bir fiziğe sahip olmak için olmazsa olmazdır. Peki güvenli bir şekilde fazla ağırlık kaldırmak mümkün müdür?

Bu bir evet ya da hayır sorusu değildir. Cevap: “değişir”. Tekniğiniz sağlamsa ve hareketleri akıllıca seçerseniz, ağır kaldırmak güvenlidir.

Şimdi size maksimum ağırlığı güvenli bir şekilde kaldırabileceğiniz 6 egzersizin listesini vereceğiz:

SQUAT

front-squat_1

İstatistikler yalan söylemez, kısıtlayıcı bir sakatlığınız yoksa (sırt, kalça ve diz sakatlıkları gibi) ve tekniğiniz yeterliyse, ağır squat yapmak sorun olmayacaktır.

BENCH PRESS

columbu-franco-bench

Omuzlarınız ve dirsekleriniz sağlıklıysa, düzgün teknikle ağır bench press’ler yapabilirsiniz.

DEADLIFT
heavy-deadlift

Sırt, diz ya da kalçanızda bir problem yaşamıyorsanız, dilediğiniz gibi ağır deadlift’ler yapabilirsiniz; tabi ki olmazsa olmaz şart burda da geçerli: tekniğiniz iyi olmalı.

SİLKME

Clean
Olimpik kaldırma hareketleri mükemmel teknik gerektirir. Eğer tekniğiniz iyiyse, yüksek ağırlıklarla silkme yaparken sakatlanma ihtimaliniz, geleneksel sporların çoğuna göre daha düşüktür.

KOPARMA
Snatch_2

Tekniğiniz sağlam ve eklemlerinizin hareket kabiliyeti yeterince gelişmiş ise, bilimin de doğruladığı gibi sakatlanma ihtimaliniz nispeten çok düşüktür.

SLED DRAG

sled-drag_0

En iyi uyluk geliştiren hareketlerden birinin Sled Drag olması bir kenara, tüm gücünüzle toplayabildiğiniz kadar ağırlığı toplayıp çekmeniz son derece güvenlidir.

SONUÇ

barbell-squat-chains
Ağır çalışmak sizi güçlendirmek ve daha etkileyici bir fiziğe kavuşturmakla kalmaz, aynı zamanda sağlığınızı korumanıza da yardımcı olacaktır. Düzgün egzersiz seçimleriyle sakatlanma ihtimalini minimuma indirmiş olursunuz. Ancak dikkat: önceden gelişmiş bir sakatlığınız olabilir, kontrol ettirmenizde fayda var. Sanıyoruz tekniğinizi mükemmelleştirmeniz gerektiğini tekrar hatırlatmamıza gerek yok!

Hazırlayan: Josh Bryant

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

1 yorumlar

  1. Geri bildirim: Ağır Yapılmaması Gereken 6 Egzersiz - Muscle & Fitness Türkiye

Yorumlar kapatıldı.

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla