Ağır Antrenman Sonrası Kas Ağrılarından Kurtulma Taktikleri

Kas ağrısı çok yaygındır. İlginç olan şudur ki, kas ağrısına sebep olan aktiviteden hemen sonra değil biraz gecikmeli olarak ortaya çıkar. Buna İngilizce’de “doms” (delayed on set muscle soreness) denir. Genellikle 24-48 saat sonraki dilimde ortaya çıkar.

Kasların toparlanması ve vücudun sağlığı için sürekli olarak su içiyor olmanız önemli. Susuz kalmamalısınız. Sporcular antrenmanlarda dahi susuz kalabiliyor, bu çok tehlikeli bir durum.

Sürekli su veya sporcu içecekleri tüketin. Yalnızca sporcu içeceğine yönelmeyin, suyu ihmal etmeyin.

Aktif Toparlanma: Hareket Edin!

Image result for liss cardio

Aktif toparlanma konseptine de önem vermelisiniz. Yalnızca hareketsiz bir şekilde dinlenmek değil, hareket ederek toparlanmayı sağlamanız da önemli.

Kan akışı, asıl toparlanmayı sağlayan faktördür.

Aşırı ağır bir antrenman yapmamalısınız, ağrınızın geçmesini önleyecek kas gruplarını ağır çalışmaktan kaçınmalısınız.

Hafif tempo kardiyo, yoga gibi seçenekler ise kesinlikle toparlanmayı hızlandırır.

Kendinize zaman tanıyın, kasların toparlanması ve onarılması hemen gerçekleşecek olaylar değiller.

Esneyin

Image result for stretching

Kas ağrısı olan bölgeye hafif esnetmeler yaptığınızda. bölgede kan akışı hızlanır ve bu da toparlanmayı hızlandıracaktır.

Statik veya dinamik olmak üzere onarımınızı hızlandıracak tüm esnetmeleri uygulayabilirsiniz.

Bir Diğer Seçenek: Bölgesel Terapi

Image result for foam roller

Resimde gördüğünüz foam roller veya masaj yoluyla ağrıyan bölgeyi rahatlatarak toparlanma sağlayabilirsiniz. Tabii ki bu ağrılar anında yok olmayacak. Ancak kendinizi kesinlikle daha iyi hissedeceksiniz.

Dinlenmeyi İhmal Etmeyin

Image result for resting home

Verdiğimiz tavsiyeler günün tamamını kapsamayacak. Günün kalanında kendinize fiziksel olarak yüklenmemeye çalışın. Bol bol dinlenin. Çünkü dinlenmek, kasların onarımı için en önemli aktivitedir.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla