7 Dakika Egzersiz Programları Hakkında İlginç Bilgiler

Egzersiz yapmak için gerçekten 7 dakikanın yeterli olduğunu düşünüyor musunuz? Hayalinizdeki vücuda yalnızca günde 7 dakika ayırarak ulaşabilecek misiniz?

Zamanının azlığından şikayet eden insanlar için 7 dakikalık YouTube videoları ve kısa antrenmanlar sunan telefon uygulamaları iyice popüler oldu. Bunun gerçekçiliği ve sizi hedeflerinize ulaştırıp ulaştıramayacağı tartışılır.

7 Dakika Egzersiz İşe Yarar mı?

Image result for 7 minute HIIT workout

Bu sorunun cevabı kişiden kişiye değişir.  İşe yararlık, kişinin hedeflerine uyup uymadığının cevabıdır.

Eğer gün içinde “hiç değilse egzersiz yapmış olmak” istiyorsanız kesinlikle işe yarar. Gün içerisindeki 7 dakikayı masa başında geçirmektense mat üzerinde egzersizler yaparak geçirmek kesinlikle hayatınıza olumlu yansır ve hedeflerinize yaklaştırır.

Ancak fitness hedefleriniz arasında güzel bir fizik varsa, günde 7 dakika ayırarak orantılı bir vücuda sahip olamamanız muhtemel.

Uzmanlar, günlük 30 dakika egzersiz yapmayı her gün için öneriyor. Güç antrenmanlarını haftada 2-3 kere uygulamak kaydıyla her gün spor yapabilirsiniz.

Yine de 7 dakikalık bir antrenmanda oksijen kapasitenizi arttırarak metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Bel çevresi yağlarından kurtulabilir, yağ oranınızı azaltabilirsini.

7 dakikalık antrenman çok yoğun olabilir, sizi gerçekten nefessiz dahi bırakabilir. Ancak vücuttaki kas gruplarını düşündüğümüzde, her birini doğru şekilde geliştirip ideal bir fiziğe ulaşmak biraz daha fazla çaba gerektirebilir. Kafanızdaki vücudun, estetik ve orantılı olduğunu varsayarak bunu söylüyoruz.

Başta da belirttiğimiz gibi, en azından hareket etmiş olmayı ve formda kalmayı amaçlayarak 7 dakikanızı ayırıyorsanız doğru yoldasınız!

7 Dakikada Yağ Yakılır mı?

Image result for burn fat

Gün içerisinde yağ yakıp yakmayacağınız beslenmeyle ilgilidir. Hiç hareket etmeden dahi yağ yakabilirsiniz. Nasıl mı? İhtiyacınız olan kaloriden az kalori ile beslenerek.

Vücut ağırlığınızı korumaya yönelik bir beslenmede 7 dakikalık antrenmanla ciddi miktarda yağ yakabilirsiniz. Antrenmanınızı maksimum yoğunlukta tuttuğunuzda yavaş da olsa yağ yakımı gerçekleşebilir.

En Etkili 7 Dakikalık Antrenman İçerisinde Neler Olmalı?

Image result for air squats

7 dakikayı maksimum verimle geçirmek istiyorsanız, kalp atışını hızlandıran egzersizlere ve glikojen talebi yüksek olan egzersizlere yönelmelisiniz.

Kalp atışınızı yavaş yavaş arttırabilmek için jumping jack veya high knees gibi giriş hareketlerini öneriyoruz.

Sonrasında ise metabolizmanızı daha da hızlandıracak olan squat, lunge, split squat, plank, şınav, burpee gibi hareketlere yönelmenizi öneriyoruz.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla