2018 Yılını Mutlu Geçirmek İçin Vazgeçmeniz Gereken Antrenman Alışkanlıkları

2018’e girmek üzereyiz ve “Yeni yıla nasıl girerseniz, bütün yıl öyle geçermiş”… Şaka tabii ki. Bu klişeyi kullanmayacağız.

Glutenden, GDO’dan vazgeçmelisiniz gibi tavsiyelerde de bulunmayacağız. Sizi mutluluktan uzak tutan ve olumsuz gözükmese de modunuzu düşüren 12 alışkanlıktan bahsedeceğiz. Tabii ki bu alışkanlıklar sağlığınızla ilgili olacak. Bu alışkanlıklardan uzaklaştığınızda, farkı hissedeceğinize eminiz.

Gereğinden Fazla Egzersiz Yapmak

Image result for overtraining

Vücudunuza fazla yüklendiğinizde hem sürekli yorgun hissedersiniz, hem de modunuz düşük olur. Negatif enerji ile yüklenirsiniz.

Vücudunuzu cezalandırmayın, ödüllendirin. İyi hissedin. Vücudunuzu sevin.

Tabii ki sınırları zorlayıp, daha fit olmaya çalışmak harika. Zaten hepimizin tutkusu bu. Ancak öyle bir nokta var ki; o noktayı aştığınızda yarar görmezsiniz, zarar görürsünüz.

Egzersizi bir hayat amacındansa, araç olarak görmeye çalışın. Egzersiz sizin için modunuzu yükselten, sağlığınızı koruyan bir araç olsun. Vücudunuzun işleyişini bozacak kadar vücudunuza yüklenmeyin. Yeni yılda dengeyi kurun! Zaten kafa yapınız değiştiğinde sonuçlar da değişecektir.

Sevmeyerek Antrenman Yapmak

Image result for overtraining

Yalnızca işe yaradığı için, keyif almadığınız antrenmanları uygulamanıza gerek var mı? Tabii ki hayır.

HIIT işe yarıyor diye, nefret ederek HIIT yapan bir sürü insan var. Antrenman size keyif vermeli, zorlanmalısınız ama zorlanırken de keyif almalısınız. Eğer bir antrenman sizi mutlu etmiyorsa, o antrenmanı değiştirmeyi düşünmelisiniz.

Para harcayıp, masraf edip, üstüne bir de efor harcadığınız antrenmanları sevmemek de neyin nesi?

Sevdiğiniz bir antrenman stili illa ki vardır. Sabırlı olun, siz onu bulamasanız da o sizi bulacaktır. Yalnızca devam edin, pes etmeyin!

Sevmeyerek Diyet Yapmak

Related image

Kabul edin. O herkesin övdüğü diyet stili size göre değil.

Antrenmanlarda olduğu gibi, beslenme sizi strese sokuyorsa bir yanlış var demektir. Tabii ki her öğünden inanılmaz keyif alamayacaksınız. Bir noktada ölçülü olmanız gerekecek.

Yine de beslenme sizi strese sokuyorsa eğer, yanlıştır. Stres, diyeti bozmaktan çok daha fazla zarar verir. Bu nedenle diyetinize mümkün mertebe bağlı kalmanızı, ancak diyetiniz konusunda esneklikler yapabilecek şekilde beslenmenizi tavsiye ediyoruz. Aldığınız 20 gram ekstra şeker, sizi strese sokmamalı.

Esnek diyet yapmayı öğrenerek, yeni yılda çok daha sürekli ve düzgün beslenebilirsiniz. Kendinizi sevmediğiniz sebzeleri yemeye ve katı diyet planlarına zorlamanıza gerek yok! Bazen “zararlı” yiyecekler sandığınızdan çok daha yararlı olabilir.

Rakamlara Çok Fazla Takılmak

Image result for calculating calories

Kalori sayarken, tartıda tartılırken rakamlar konusunda obsesif misiniz? Bu obsesiflik de strese sebep olabilir.

Tabii ki kalorilerinizi önemseyin, ancak kalorilerin içeriğinin de çok önemli olduğunu unutmayın. Tabii ki tartıdaki kilonuzu önemseyin, fakat yağ oranınızın önemini unutmayın.

Rakamlar her şey değildir. Rakamlar içerisinde boğulmaktansa rakamları bir araç olarak kullanın. İyi hissetmeyi hayatınızın merkezine koyun.

Stres

Image result for stress

Aslında her maddenin içinde birazcık yeri olan stres, modern çağın hastalığı. Bu hastalık, “zararlı” ve “sağlıksız” olarak nitelendirilen çoğu şeyden kat kat daha zararlı…

Stresi uzaklaştırmaya çalışın. Tabii ki kolay değil, tabii ki hemen uzaklaştırılamaz. Ancak siz ne kadar izin verirseniz, stres hayatınıza o kadar dahil olabilir. Bu nedenle stres kaynağı olan her dinamiğin farkında olun. Bu dinamikleri hayatınızdan uzaklaştırmaya çalışın. Aksi halde gideceğiniz yolun sonu depresyonla bitebilir.

Stresi kabullenin, strese kucak açın ve onu uzaklaştırmak konusunda uzmanlaşmaya çalışın. Stresin daha fazla stres getirmesine izin vermeyin.

Kendinize yüklendiğiniz her an size olumsuz bir şekilde geri dönecektir. Bu nedenle kendinize yüklenmeyin, pozitif kalın!

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla