2017’nin Google’da En Çok Aratılan Antrenmanları Arasında Sizin Antrenmanlarınız da Bulunuyor mu?

2017 yılı, fitness dünyasında büyük bir algı değişiminin yaşandığı yıl olarak kesinlikle hatırlanacaktır. Vücut geliştirmenin popülerliğinin git gide artmasının yanı sıra; güç ve kondisyon odaklı sporlar olan powerlifting, CrossFit gibi sporlara olan ilgi de hızla artıyor. Tabii ki bu antrenmanlardan hiç biri en çok aratılan ilk 10 içerisinde bulunmuyor.

Geçtiğimiz günlerde Google, 2017 yılında en çok ilgi duyulan ve aratılan kelimelerin listesini yayınladı. Fitness alanındaki kelimeleri de yayınlayan Google’ın listesinde tahmin ettiğiniz bazı antrenman stillerinin yanı sıra hiç tahmin dahi edemeyeceğiniz antrenmanlar da var.

İşte Google arama motorunda en fazla ilgi duyulan antrenmanların listesi:

1- Murph CrossFit Antrenmanı

MORE THAN A WORKOUT… Have YOU registered for The MurphChallenge 2017?! Did you know that this Memorial Day tradition is not just a grueling workout, but the PRIMARY fundraising vehicle of the LT Michael P. Murphy Memorial Scholarship Foundation? YOUR #support is what we depend on each and every year to keep the Foundation's doors open, while continuing to grant Scholarships in Michael's name. YOU make a HUGE impact on the success of this annual fundraiser. The Murph Challenge is not just about how fast you can exercise, so don't mindlessly follow the crowd to the gym on Memorial Day with a weight vest in one hand and a beer in the other. Set an example for OTHERS to follow by getting #involved and making a difference -you have the ability to do both! If you are going to tell everyone that you took the '#MurphChallenge', please do so by actually taking the Official Challenge! Register today and support this 'Fundraiser' by clicking the link in our bio. #MurphChallenge #MURPH #Fundraiser #help #thankyou #forgedclothing #strengththroughadversity #crossfit #honor #charity #MemorialDay

A post shared by @ murphchallenge on

29 yaşındayken 2005 yılında Afganistan’da öldürülen asker Michael Murphy için yapılan bu antrenman hem zorluğu hem de anısı sebebiyle popüler.

Antrenmanın içerisinde 1 mil koşu, 100 barfiks, 200 şınav, 300 squat ve tekrar 1 mil koşu bulunuyor. Güç ve dayanıklılık sağlayan bu antrenmanın listenin başında olması şaşırtıcı.

Birçok CrossFit box, bu antrenman için etkinlik düzenleyip bağış toplamıştı.

2- Bungee Antrenmanı

Bu yıl, bungee jumpingde kullanılan mekanizma ile yapılan antrenmanlar Instagram sebebiyle çok popüler hale geldi. Özel ekipman gerektiren bu antrenman stili 2 numarada yer alacak kadar ilgi görüyor.

3- Tabata Antrenmanı

Dr. Izumi Tabata için olimpik patencilerin tasarladığı bu anternman aslında bir HIIT antrenmanı türevi. Vücudun limitlerini zorlayan bu antrenmanda oksijeni daha iyi kullanarak daha fit olmanız amaçlanıyor.

Asıl Tabata antrenmanında özel bir bisiklet üzerinde 20 saniye %100 efor, 10 saniye dinlenme şeklinde setler uygulanıyor. Toplamda da 4 dakika sürüyor.

Daha sonra birçok varyasyonu uygulanan Tabata antrenmanları artık 20 saniye efor, 10 saniye dinlenme şeklinde farklı egzersizler için uygulanıyor.

4- TRX Antrenmanı

We joined forces with our friends @menshealthmag, @thenutribullet and @westin to give you a chance to win our Holiday Fit Prize Pack! 🎁 We’ll choose seven lucky winners and one grand prize winner, so tag a friend who needs to enter ASAP, and get the full version of this workout video just for entering. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 7️⃣ winners will be chosen at random to receive: 👉1 New Home2 System 👉Foam roller 👉TRX T-Shirt 👉One year subscription to MH 👉1 new NutriBullet Balance ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 1️⃣Grand Prize winner will be chosen at random to receive everything above PLUS 25,000 SPG Starpoints towards your best stay at a Westin property. 🌎 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Ready? Enter now at link in bio! Good luck! Must be 18+. US residents only. Giveaway ends 12/22. Rules: http://woobox.com/offers/rules/jz5aam

A post shared by TRX® Training (@trxtraining) on

Son yıllardaki popülerliğinden tahmin edeceğiniz üzere TRX adlı ekipman ile yapılan antrenmanlar da oldukça popüler bir hale geldi. Her kas grubunu çalıştırabileceğiniz bu ekipmanlar, vücut ağırlığı ile sınırlarınızı zorlamanıza yardımcı olarak görülüyor. Bizlerin kas gelişimi için çok verimli bulmadığı bu antrenman stili gün geçtikçe popülerleşiyor. Özellikle karın kaslarını iyi çalıştırabilmesi sebebiyle ünlenen bu antrenman stili listenin 4. sırasında…

5- Burpees

Kondisyon ve dayanıklılık çalışmalarının en sevilen egzersizlerinden biri haline gelen burpee, insanlar tarafından yoğun ilgi görüyor ve Google’da sık sık aratılıyor. Vücudunuzun tamamını aktif olarak çalıştıran bu egzersiz gerçekten kondisyon ve dayanıklılık için işe yarıyor. Merkez bölgesi, alt vücut ve üst vücudu çalıştıran bu egzersizi 2018 yılında antrenman rutininize dahil etmeyi deneyebilirsiniz.

6- HIIT Antrenmanı

Tabii ki kısa sürede etkili bir şekilde yağ yaktırmasıyla popüler hale gelen bu kardiyo stili popülerliğini bu sene de kaybetmedi.

Küçük dinlenme süreleriyle vücudunuzun limitini zorlayarak ilerlediğiniz bu antrenman stili birçok fitness tutkununun vazgeçilmezi olmaya devam edecek gibi görünüyor.

Dayanıklılık arttıran, kondisyon geliştiren ve insülin seviyelerini dengeleyen bu antrenmanları incelemenizi tavsiye ediyoruz.

7- PiYo Antrenmanı

Pilates ve yogayı bir araya getirerek yaratılan PiYo konsepti, esneklik artışı ve merkez bölgesi güçlendirmeye yaradığı için son derece popüler. 8 hafta süren, her antrenmanı ise 30 dakika süren bu antrenman stili gittikçe daha da popülerleşiyor.

8- İç Bacak Antrenmanı

F.O.R.M……. PLIE Squats VS SUMO Squats. It's actually not the same exercise. Thought I'd do a post about it since I got a message on my full body Thanksgiving workout asking the difference between the two. The difference is the placement of your feet. SUMO Squats, shown in picture 1 & 2. Feet are wider than shoulder width as opposed to a regular squat. Now your toes still face forward or slightly turned out. This allows your knees to follow the line of the toes to keep your knees safe. On a SUMO it is very important you sit back in the heels and stick that butt out there when you perform the squat. Sumo squats do target your inner adductors but also the outer thighs and glutes. PLIE Squats, shown in picture 3 & 4. Feet are much wider than shoulder width apart. Much wider than a squat and wider than a sumo. Now here your feet are turned way out. I always feel like I'm in a ballet stance when I'm ready to do this exercise. When you perform a plie, you are targeting strictly the inner thigh. You can add a squeeze to the glutes when you come out of the squat at the top for a bonus. #fithappens #sumosquat #pliesquat

A post shared by Haley Adams 💪 FIT HAPPENS 💪 (@haley_fit_happens) on

İç bacaklardaki küçük kas grupları gücü ve esnekliği etkiler. Ayrıca iç bacaklar, en rahatsız edici yağ kitlesinin bulunduğu bacak bölgesi olarak birçok insanı rahatsız eder. Bölgesel yağ yakımına inanılması sebebiyle bu tip antrenmanlar sürekli olarak Google’da aratılmış.

Düzenli olarak squat, lunge gibi egzersizler yapıp diyet yapmaya devam ettiğiniz takdirde iç bacak yağlarınız yanacaktır. Özel iç bacak antrenmanlarına ihtiyacınız yok!

9- 17.2 Antrenmanı

1 numaradaki Murph antrenmanı gibi, yine bir CrossFit antrenmanı olan 17.2 güç ve dayanıklılıkta limitleri zorluyor. Üstelik bu antrenman, 2017 yılındaki CrossFit oyunlarında yarışmanın içerisinde bulunuyordu.

12 dakika içinde walking lunge, toes-to-bar, power clean ve tekrardan walking lunge, muscle-up ve power clean egzersizlerini peş peşe yapabildiğiniz kadar yapmaya çalıştığınız bu antrenman oldukça zorlayıcı. Toes-to-bar ve muscle-up egzersizlerini değiştirerek arka arkaya uygulanan bu rutini kesinlikle denemelisiniz.

10- Oblik Antrenmanı

Oblik kaslarına Google’da ciddi bir ilgi var. Çünkü insanlar artık estetik karın kası görüntüsünün yalnızca baklavalarla (6 pack) elde edilemeyeceğini anlamaya başladı.

Görüntünün yanı sıra, güçlü bir merkez bölgesi için de oblik çalışmaları kaçınılmazdır. Postürü ve birçok eklem ağrısını da engelleyebilen oblik çalışmalarını kesinlikle ihmal etmemelisiniz; Russian twist, side plank, pallof press gibi egzersizleri rutininizin bir parçası haline getirmelisiniz.

 

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

0 Yorum

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla