SPOR SALONUNDA ACEMİ GİBİ GÖRÜNMEMENİN 10 ALTIN KURALI

SPOR SALONUNDA ACEMİ GİBİ GÖRÜNMEMENİN 10 ALTIN KURALI

SPOR SALONUNDA ACEMİ GİBİ GÖRÜNMEYİN

Yazımızdaki önerilerimize kulak asarak spor salonundaki ilk gününüzde acemice davranışlardan kaçınabilirsiniz.

Spor salonuna yeni üye olmuşsunuz. Vücudunuzu değiştirmek için doğru yerdesiniz. Yalnız şunu bilmelisiniz ki spor salonlarının da kendi özgü kuralları vardır.

Kimse spor salonunda “acemi” gibi gözükmek istemez. Gerçek şu ki spor salonunda sadece ilerlemenizi sekteye uğratacak hatalarla kalmaz, aynı zamanda sizi okula yeni yazılmış bir çocuk gibi gösterecek davranışlarda da bulunabilirsiniz. Panik yapmayın ve yazımızı okuyarak bu duruma nasıl düşmeyeceğinizi öğrenin.

DENEYİMLİ BİR ANTRENMAN PARTNERİ BULUN

DENEYİMLİ BİR ANTRENMAN PARTNERİ BULUN

Spor salonun da acemi gibi görünmemek için kendinizi deneyimli insanlarla çevreleyin. Deneyimli insanlar, spor salonuna yeni başlayanlara salonun yazılı olmayan kurallarını, nasıl verimli bir antrenman çıkarabileceklerini ve nasıl daha iyi sonuçlar alabileceklerini öğretebilirler. Spor salonunda yeniyseniz (ya da acemi gibi görünmekten çekiniyorsanız) deneyimli bir arkadaştan yardım alabilirsiniz.

ÇALIŞANLARLA KONUŞUN

ÇALIŞANLARLA KONUŞUN

Spor salonunun resepsiyonisti, antrenörleri ve yöneticileriyle konuşun. Çalışanlarla iletişim kurmak size değerli bir üye yapar ve hatta daha uzun vadeli arkadaşlıklara yol açar. Antrenörle kuracağınız yakın ilişki size beslenme önerileri ya da antrenman tüyoları olarak geri dönecektir.

SPOR KIYAFETLERİNİZİ GİYİN

SPOR KIYAFETLERİNİZİ GİYİN

Spor kıyafetlerinizin çok da pahalı olmazı gerekmiyor ama spor salonunda spor kıyafetleri giyilir. Botlarınızı, kargo şortlarınızı, güneş gözlüklerinizi ve kot şortlarınızı evde bırakın. Bunların yerine rahat spor salonuna uygun spor kıyafetleri giyin. Buna ek olarak ayak bileğinizi geçen spor çorapları giymeyin. Bunlarda sizi “acemi” gösterir.

SQUAT PEDİNİ KULLANMAYIN

SPOR SALONUNDA ACEMİ GİBİ GÖRÜNMEMENİN 10 ALTIN KURALI

Squat pedi tam acemilere göre bir şey. Bu pedler ağırlığı hissetmenizi ve kontrol etmenizi engeller. Squat yaptığınızda ağırlığı omuzlarınızın etli kısmıyla kaldırın. Başlangıçta rahat hissettirmesede bu basınca hızlıca alışacaksınız.

OKUMAYA ARA VERİN

SPOR SALONUNDA ACEMİ GİBİ GÖRÜNMEMENİN 10 ALTIN KURALI

Spor salonunda kitap, dergi okumaya ya da ödev yapmaya zaman bulabiliyorsanız antrenman programınızın aslında yeterince zor olmadığını söyleyebiliriz. Spor salonuna yeni başlayan biri olarak sağlam sonuçlar almak istiyorsanız ağırlık kaldırmalı, terlemeli ve dinlenme aralıklarınızda nefes nefese kalmalısınız. Boş zamanlarınızı hip bridge egzersiziyle ya da plank yaparak geçirebilirsiniz.

PLANINIZ OLSUN

SPOR SALONUNDA ACEMİ GİBİ GÖRÜNMEMENİN 10 ALTIN KURALI

Spor salonuna yeni başlayan bir olarak ortalıkta amaçsızca dolaşmayın. Zamanınızı boşa harcayıp bir acemi gibi davranarak harika bir antrenman çıkaramazsınız. Antrenman programınızı önceden planlayın. Size hem zaman kazandırır hem de antrenman programınızda ilerlerken daha bilinçli hareket etmenizi sağlayarak daha öz güvenli durursunuz. Böylelikle de antrenman programınızdan daha çok verim alırsınız.

SADECE KOL KASLARINIZI ÇALIŞTIRMAYIN

SADECE KOL KASLARINIZI ÇALIŞTIRMAYIN

Spora salonuna yeni başlayan biriyseniz olasılıkla ayna karşısına geçip beş farklı egzersiz uygulayarak kol kaslarınızı çalıştırmaya başlarsınız. Bunun yerine ağır yüklerle birden çok ekleminizin dahil olduğu egzersizler yapın (squat, deadlift, bench press ya da row gibi). Kas oranınızı arttırmanı en iyi yolu budur. Bu egzersizler aynı zamanda kuvvetinizi geliştirip vücudunuzu da şekle sokacaktır. Spor salonuna yeni başlayanlar power rack istasyonuna pek uğramadıklarını biliyoruz. Size tavsiyemiz; çsekinecek bir şey yok.

HAVLUNUZU ORTALIKTA BIRAKMAYIN

SPOR SALONUNDA ACEMİ GİBİ GÖRÜNMEMENİN 10 ALTIN KURALI

Titizlik iyi bir şeydir ancak abartmamak kaydıyla. Spor salonuna yeni başlayanlar havlularını genelde her yerde kullanırlar. Bazen barı havluyla kavradıklarını görürsünüz, bazen squat yaparken trapezius kasları üzerine havlu yerleştirirler ya da zemin üzerine serip şınav çektiklerini görürsünüz. Siz sakın ola havlunuzu bu gibi durumlarda kullanmayın.

SQUAT EGZERSİZİNDE YÜZÜNÜZ AĞIRLIĞA DÖNÜK OLSUN

SQUAT EGZERSİZİNDE YÜZÜNÜZ AĞIRLIĞA DÖNÜK OLSUN

Squat yaptığınızda yüzünüz ağırlığa dönük olsun. Böylelikle ağırlığı yerine koyarken arkaya doğru hareket etmek zorunda kalmazsınız. Önünüzü görmeden ağırlığı tekrardan yerine yerleştirmek gerçekten zordur ve tehlikelidir.

MAKİNE ÜZERİNDEKİ YAZILARI OKUMAYIN 

MAKİNE ÜZERİNDEKİ YAZILARI OKUMAYIN

Spor salonuna yeni başlayanlar makinelerdeki tüm yönergeleri okur. Bu aslında iyi bir şeydir ancak bir egzersizde öncesinden birkaç saniye alıştırma yapmaksızın ustalaşamazsınız. Size birkaç ders için bir kişisel antrenörle çalışmanızı öneririz. Sadece 1-2 dersin bile faydasını görürsünüz. Ayrıca size zaman kazandırıp hayatınızın geri kalanında uygulayacağınız antrenman tekniklerinin temelini öğrenmiş olursunuz.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla