KAS KÜTLESİ KAZANMANIN 4 ADIMI

Kaslanmak konusunda hepimizin aklımıza takılan sorular vardır. Antrenör Gunner Peterson bize bu konuda yol göstermek için karşınızda.

YAZAN: ZACK ZEIGLER

 

 KASLANMAK İÇİN BESLENİN

İstediğiniz fiziğe ve kuvvet kazanımlarına ulaşırken hacim kazanmak zor olabilir.

“İnsanlar ne kadar çok çalışırsam o kadar çok kas kazanırım diye düşünürler,” diyor antrenör Gunner Peterson. “ Hacim kazanmak bir yaşam tarzıdır ve bunun için de iyi besinler, bu besinlerin zamanlaması ve dinlenme gereklidir. Buna antrenman yapmayı da eklemeyi unutmayalım.”

Peterson’a kütle kazanmak konusunda her hangi bir karışıklık bırakmamak adına beslenmeyle alakalı birkaç soru sorduk.

Eat Often_9_0

“KÖTÜ” HACİM KAZANMAK GİBİ BİR ŞEY VAR MI?

 İyi beslenme enerji seviyenizi yüksek tutup kaslarınızı besleyecektir. Kötü beslenme ise (şekerli ve boş kalorilerle dolu abur cuburlar) yanlış bölgelerde hacim kazanmanıza neden olacaktır. “İhtiyacınız olan, fazladan kaliteli kalorilerdir, boş kaloriler değil,” diyor. “Bunu kavrarsanız geriye tek zamanlama kalmaktadır. Sabah ilk iş ya da gece yatmadan önce 200 gram protein almakla, bu 200 gram proteini gün boyu 40 gramlık beşer öğün içinde tüketmek arasında büyük bir fark vardır.”

KARBONHİDRAT TÜKETMELİ MİYİM?

 Kısaca belirtmek gerekirse EVET. Karbonhidratlar enerji açısından oldukça önemlidir. Buna hacim kazanmak da dâhildir. “Karbonhidratlar, onlar hakkında yazılan makalelerin sadece yarısını okuyan insanlar yüzünden kötü bir üne sahiptir,” diyor Peterson. “Ne yaptıklarını bilin (kompleks karbonhidratlar uzun dönemli enerji sağlarken basit karbonhidratlar kısa dönemli enerji gereksinimi sağlarlar) ve onları amaçlarına göre kullanın. Günün sonunda enerji depolarınızı doldurmayın. Depolarınızı, enerji ihtiyacınızı tüm gün karşılamak için günün ilk saatlerinde doldurun.”

 

 water_drink_hydrate

WEIGHT GAINER KULLANMALI MIYIM?

Takviyelerden destek almak yanlış değildir. İşlenmemiş gıdalar önceliğiniz olmalı ve gerektiğinde bir weight gainer takviyesinden destek alabilirsiniz diyor Peterson.

“Doğal besinler her zaman ilk tercihiniz olmalıdır,” diyor Peterson. “Weight gainer ve takviyeleri gerektiğinde kullanmalısınız.”

NE SIKLIKLA BESLENMELİYİM?

 Bu sorunun cevabının uzun olduğunu biliyoruz. “Vereceğimiz cevap sadece bir gruba yönelik bir cevap olacaktır ki başka gruplar da farklılıklar olabilir, tavsiyem her üç saatte bir beslenmek iyidir,” diye öneride bulunuyor. “Sırf shake’ini içmek için dört saat uyuyup sonrasında yeniden uykusuna devam eden bir çocuk tanıyorum. Bunu tavsiye etmem ama bunun yapıldığını bilin istedim.”

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla