HANGİ PROTEİN TOZU? WHEY PROTEİN Mİ YOKSA KARIŞIMLAR MI?

Diğer proteinler Whey Protein’in tahtını sallamaya başladı ve biz de bu konuda bilim ne diyor sorusunun cevabını aramaya koyulduk.

Whey proteininin tahtı sallanıyor. Bilim bize farklı tür proteinleri birlikte kullanmanın kas gelişimi açısından daha etkili bir yol olduğunu söylüyor.

Yeni protein formları hakkında araştırmalar devam ederken farklı protein türlerine daha yakından bir bakış atmaya ve fitness camiasında yayılmakta olan efsanelerin foyasını çıkarmaya karar verdik. Sadece değişik türdeki proteinleri değil aynı zamanda Whey proteinine bağlı kalmak yerine farklı proteinlerin birleşiminden oluşan bir karışımdan nasıl daha çok yarar alabileceğinize araştırmaya koyulduk.

BAŞLICA ÜÇ PROTEİN ÇEŞİDİ

WHEY

Vücut tarafından en hızlı emilen ve genellikle antrenman sonrası yenilemeyi desteklemek için kullanılan bir protein çeşididir. Hemen emildiği için kısa sürede kas sentezini destekler ki bu da aslında çok da uygun bir protein kaynağı olamayabileceğini gösteriyor.

Whey Protein ile ilgili “Nasıl ve Ne Zaman Whey?” yazımızı okuyarak daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

KAZEİN

Kazein proteini, Vücut tarafından yavaşça sindirildiği ve beş ve yedi saat boyunca amino asitlerin yenileme ve büyümeyi desteklediği için yatmadan önce kullanılması tavsiye edilir.

Kazein Protein ile ilgili “Kazein Protein ve Faydaları” yazımızı okuyarak daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

SOYA PROTEİNİ

Soya’nın kesin olmayan araştırmalara göre estrojen salınımını desteklediği için kötü bir ünü var. Gerçekte soya proteini çok çeşitli amino asitler içerir ve whey ve kazein gibi diğer proteinlerin aksine bunları daha uygun bir aralıkta vücuda yayarak kas gelişimini destekler.

Protein tozu çeşitleri ve Soya Proteini ile ilgili “Protein Tozu ve Çeşitleri Nelerdir?” yazımızı okuyabilirsiniz.

PROTEİN KARIŞIMI MI, WHEY Mİ?

WHEY’DEN YEDİ KAT DAHA ETKİLİ

Protein sentezi hakkında yeni araştırmalar sürekli yayınlanmakta. Son yayınlanan çalışma ise dikkat çekici. Journal of Applied Physiology’de yayınlanan bir araştırma saf whey proteini ile whey, kazein ve soya proteininden oluşan kompleks protein karışımları arasındaki anabolik tepkiyi karşılaştırdı.

Araştırmaya göre karışım, saf whey proteinine göre yedi kat daha fazla anabolik bir tepki gösterdi. Bunun nedeni kazein, soya ve whey proteinlerinin yavaş, orta ve hızlı seviyedeki farklı sindirim hızlarının daha uzun bir anabolik aralık oluşturması.

 

 

 

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla