GLUTAMİNİN FAYDALARINDAN MAKSİMUM VERİM ALIN

Glutamin, bağışıklık sisteminizi desteklemekten daha çok şey yapar aslında. Ağır bir antrenman sonrası ya da yoğun antrenman döngünüz sırasında glutaminin sizin için neler yapabileceğini sıraladık.

Daha birkaç yıl öncesine kadar, glutamin, herkesin yere göğe sığdıramadığı en faydalı takviye ürünlerdendi. Tek başına bağışıklık sisteminizi destekleyip ağrıları dindiren ve açlığı erteleyen mucizevi bir çözüm olarak sunulmuştu. Bugünse, takviye ürünlerine şüpheyle yaklaşanların en çok saldırdığı ürün olmuş durumda.

Soru: Sağlıklı ve fiziksel olarak aktif biriyseniz, glutamin almanın gerçekten bir faydası var mı? Cevap sizi şaşırtabilir.

back-workout_3

GLUTAMİNİN VÜCUDUNUZDAKİ ÖNEMİ

Glutamin vücutta en çok bulunan amino asittir. Nitrojen taşınmasından, asit düzenlenmesine ve antioksidan oluşumuna kadar birçok süreçte önemli bir göreve sahip. Glutamin takviyesinin bağışıklık sağlığına faydalı olduğu düşünülüyor çünkü bu sistemler yakıt için glikoz yerine glutamini kullanıyor. Kesin sonuçlar veren araştırmalar sürmekte olsa da, glutamin özellikle ağır antrenman dönemlerinde yarar sağlayabiliyor.

Atletlerin ve kendini vücut geliştirmeye adamış kişilerin neden glutamin almak isteyebileceğini gösteren iki noktayı açıklayalım.

  1. Az karbonhidrat diyetindeyken, glutamin vücudunuzun antrenman sonrası toparlanmasına yardımcı olur

Glutaminin çoğu zaman göz ardı edilen bir özelliği de glikoz üretimi ve yenilenmesiyle olan bağlantısıdır. Glutamin karaciğerde glikoneojenesise yani, yağ gibi karbonhidrat olmayan kaynaklardan glikoz üretilmesine yardımcı oluyor.

Bir araştırmaya göre karbonhidrat içeceğiyle birlikte 8 gram glutamin tüketmek, ağır antrenman sonrası kaslardaki ve karaciğer dokusundaki glikojen yenilenmesini destekler.

Ancak bunun için illa glutaminle birlikte yüksek miktarda karbonhidrat almanıza gerek yok!

Glutamin, glikojen depolanmasını desteklediğinden az karbonhidrat diyetine girenlere iyi bir seçenek olabilir.

Öneri: Antrenman sonrası protein içeceklerinize 8-10 g glutamin ekleyerek toparlanmanızı hızlandırabilir ve bir sonraki antrenmana enerji depolayabilirsiniz.

Shoulder Wide_1

  1. Glutamin, lösinin kas büyütme etkisini uyarmasına yardımcı olur

Glutaminin belki de en ilginç özelliklerinden biri de lösin amino asidiyle olan ilişkisi ve birlikte kas büyümesi üzerine gösterdikleri etki.

Glutaminin tek başına kaslarınızı şişireceğini söyleyemeyiz ama kas büyümesiyle en bağlantılı amino asidimiz lösinle olan işbirliği bize faydalar sağlayabilir. İkisinin işbirliği yeni kas oluşumunun ve mevcut kasın korunmasının desteklenmesi anlamına geliyor. Belki de tam da bu yüzden glutaminin vücudun tümü için sağlıklı olduğu söyleniyor.

Glutamini sadece bir toparlanma reçetesi olarak görmeyin elbette. BCAA ya da whey protein alıyorsanız, glutamin ekleyerek lösinin kas proteini sentezi üzerindeki etkisini arttırabilirsiniz.

Öneri: Glutamini en çok aşırı antrenman yaptığınız ya da kas kaybına uğrama riskiniz olduğu zamanlarda kullanabilirsiniz.

 

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla