DOĞRU PROTEİN TOZU SEÇİMİ

Protein tozları, doğal gıdalardan yeterince protein alamadığınızda iyi bir alternatif olabilir. Ya da çabuk bozulmayan, kolayca tüketilebilen bir protein kaynağı arayanlar için çok pratik bir tercihtir.

Peki, protein tozları nelerden üretilir? Protein tozu çeşitleri arasındaki farklar nelerdir? Açıklıyoruz!

protein-shake-top-ways-fuel-workout

Protein tozları

Basit bir tanımla, protein tozu yüksek oranda protein içeren besin takviyesidir.

Protein tozları farklı türdeki gıdalardan üretilebilir. Bunların bazıları:

  • Pirinç
  • Yumurta
  • Süt
  • Bezelye
  • Soya

Protein tozu üreten üreticilerin çoğu, proteinin yanı sıra ürünlere ekstradan mineral, vitamin, sebze (kurutulmuş sebzeler veya diğer bitki türleri), ilave yağlar, tahıllar, lif ve yoğunluk arttırıcı eklerler. Bu ek besinler içerisinde karbonhidrat ve yağ içerdiğinden çoğu zaman saf protein yerine gıda takviyesi tozlar olarak adlandırılırlar.

Örneğin, whey protein tozu, peynir üretiminde ortaya çıkan ve peynir altı suyu denen (whey) maddeden üretilir. Eskiden ‘atık bir yan ürün’ olarak görülen bu ürün bugün, konsantre edilip saflaştırılarak protein tozlarına dönüştürülmektedir.

 

protein tozu cesitleri

Neden Protein Tozu Kullanıyoruz?

Kişisel hedefleriniz bir yana, yeterli miktarda protein almak herkes için önemlidir. Protein sayesinde, kilonuzu ve vücut bileşiminizi kontrol eder ve kas büyümesini, bağışıklık sistemi işlevlerini ve antrenman sonrası toparlanmayı hızlandırabilirsiniz.

Protein tozları, doğal gıdalardan yeterince protein alamadığınızda iyi bir alternatif olabilir. Ya da çabuk bozulmayan, kolayca tüketilebilen bir protein kaynağı arayanlar için çok pratik bir tercihtir. Ne de olsa, bütün bir tavuk göğsündense protein içeceğinizi yanınızda taşımak daha kolaydır. Veya biftekle smoothie yapamazsınız ama protein tozunun tadı karışımlı içeceklerle iyi gider.

Proteinin vücut bileşimi ve beden sağlığı için olan önemini işaret eden araştırmalar çoğaldıkça, gıda takviyesi protein tozlarının tüketimi de o kadar yaygınlaşıyor. Birçok gıdadan protein tozu üretilebilir ancak en çok başvurulan kaynak süttür. Süt protein tozunun içerisinde whey, kazein, kazeinli kalsiyum ve süt proteini bulunur. Bağışıklık sistemine yardımcı olabileceği gibi içerisinde yüksek oranda BCAA ve laktoz bulunur. Sütten başka yumurta ve soyadan da protein tozu üretilir. Soya ve pirinçten üretilen protein tozları veganlarca tercih edilir.

 

Özet ve Öneriler

 

  • Protein tozunu seçmeden önce niçin kullanmak istediğinizi iyi düşünün.
  • Sindirim kapasitenizi tercih kıstaslarınız arasına alın. (Deneyerek bulabilirsiniz.)
  • Protein tozunun kalitesi fiyatıyla doğru orantılı olabilir. “Ucuz” protein tozlarının içerisinde daha çok laktoz, yağ, dolgu maddesi gibi maddeler bulunabilir ve bunlar izolasyon sürecinde elimine edilmezler.
  • Düzenli halde protein tozu kullanıyorsanız, 2-4 haftada bir tüketim döngüsü uyguladığınızda entolerans kapasitenizi zorlamamış olursunuz.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla